المسرح العربي بين التأسيس والتأصيل والتجريب قراءة في الأساليب والتوجهات المسرح الجزائري أنموذجا
Plan du site au format XML

avancée

Archive PDF

01
02
03
04
05
06
07
09

العدد 14 جوان 2011 N°14 Juin 2011

المسرح العربي بين التأسيس والتأصيل والتجريب قراءة في الأساليب والتوجهات المسرح الجزائري أنموذجا

ليلى بن عائشة
  • Auteurs
  • Texte intégral

Since the birth of the Arabic theatre ,the artists ,the playwrights the directors and others try to develop this art in the Arabic culture ,which did not know about before, that's whyall those who were listed above give a great Importance first to built and adapt the notion of theatre and performance.. in the Arabic cultural life and started than to create and  make some experiences in order to attract the receivers and after that  they tried to be independent from the occidental theatre especially the European one . but the question is did they reach their aim ?.    

and if they did how ? .

and how the Algerian artists Improve them selves through theatre ? and how they developed the Algerian theatre ?. we will try to answer those questions through the following essay .

ملخص:يعزى ميلاد التجريب لدى الغرب إلى انتهاء واستهلاك التجارب والأشكال التقليديةالمعهودة والتي كانت لا تقوى على حمل ما يود المسرحي لها أن تحمله، ومن ثمة كان لابد لهؤلاء من إيج

Pour citer ce document

ليلى بن عائشة, «المسرح العربي بين التأسيس والتأصيل والتجريب قراءة في الأساليب والتوجهات المسرح الجزائري أنموذجا»

[En ligne] العدد 14 جوان 2011N°14 Juin 2011 ارشيف مجلة الآداب والعلوم الاجتماعيةArchive: Revue des Lettres et Sciences Sociales
Papier : ,
Date Publication Sur Papier : 0000-00-00,
Date Pulication Electronique : 2012-06-13,
mis a jour le : 15/06/2012,
URL : http://revues.univ-setif2.dz/index.php?id=527.