Towards Enhanced Second Language Reading Comprehension Assesment: Qualitative an...
Plan du site au format XML

avancée

Archive PDF

28

العدد 06 جانفي 2008 N°06 Janvier 2008



Towards Enhanced Second Language Reading Comprehension Assesment: Qualitative an...
ppfr : 77 - 94

Zahia Mebarki
  • resume:Ar
  • Abstract
  • Auteurs
  • Texte intégral

  يقدم مقال نتائج بحث ودراسة تناولت تقويم مستوى فهم النصوص الإنجليزية لعينة تتكون من ثماني طلبة من معهد البيولوجيا اختصاص ميكروبيولوجيا في جامعة فرحات عباس –سطيف-

 الدراسة قائمة على موازنة بين نقطتين للتقويم:-الأولى: فحص تقليدي.

-و الثانية: تدعى   « writtenrecal »، مكن أن نقول أنها قراءة بنائية تقوم على قراءات سابقة.

النتائج تبين بكل وضوح فعالية التقنية الثانية في إبراز المستوى الفهمي  للطلبة، بالإضافة إلى التطابق الإيجابي بين نتائج التقنيين.

  The article reports the results of an investigation conducted at Ferhat Abbas University. The general research questions addressed in the study were: (1) To what extent does the written recall reflect reading comprehension? (2) To what extent do the results of a reading comprehension test correlate with those of the written recall?

Data for this study came from two sources: a reading comprehension test and a written recall protocol of eight fourth year microbiology students

Results of the study revealed that the written recall is an authentic method that helps measure the reading comprehension level of test takers, both in qualitative and quantitative terms and that there is appositive correlation.

Between the test score and the recall scores.


في طور التعديل

Pour citer ce document

Zahia Mebarki, «Towards Enhanced Second Language Reading Comprehension Assesment: Qualitative an... »

[En ligne] ارشيف مجلة الآداب والعلوم الاجتماعيةArchive: Revue des Lettres et Sciences Sociales العدد 06 جانفي 2008N°06 Janvier 2008
Papier : ppfr : 77 - 94,
Date Publication Sur Papier : 2008-01-01,
Date Pulication Electronique : 2014-01-20,
mis a jour le : 21/05/2018,
URL : http://revues.univ-setif2.dz/index.php?id=918.