Communication Strategies among EFL Learners: Frequency of Use and Type of Strategies

Date of reception: 21/11/2018 Date of acceptance: 13/06/2019

المؤلفون

  • Fatima Douadi

الكلمات المفتاحية:

English

communication strategies، achievement strategies، speaking tasks، difficulties

العربية

استراتيجيات التواصل، استراتيجيات الٳنجاز، تمارين شفهية، الصعوبات

Français

stratégies de communication، stratégies de réalisation، tâches d’expression، difficultés

الملخص

English

The present study aims at investigating the type of speaking communication strategies and their frequency of use by 107 second year EFL undergraduates at Al Bachir Al Ibrahimi University, Bordj Bou Arreridj. The participants were asked to fill in Nakatani’s Oral Communication Strategy Inventory questionnaire, which consists of two parts and the students were just concerned with its first part, to collect the quantitative data. The results showed the students’ use of achievement strategies, such as accuracy-based strategies, social affective strategies and fluency-oriented strategies, to overcome the difficulties they coped with when performing speaking tasks.

العربية

تهدف الدراسة إلى معرفة تواتر استعمال استراتيجيات التواصل الناطقة من قبل 107 طلبة في السنة الثانية للغة الإنجليزية كلغة أجنبية في جامعة محمد البشير الإبراهيمي. حيث طُلب من المشاركين ملء استبيان إستراتيجية الاتصالات الشفهية، في جزئه الأول فقط لجمع البيانات الكمية. تبين النتائج استخدام الطلاب لاستراتيجيات الٳنجاز، مثل: استراتيجيات الدقة، والاستراتيجيات الاجتماعية العاطفية، واستراتيجيات الطلاقة، للتغلب على الصعوبات التي يواجهونها عند ممارسة تمرين شفهي.                                    

Français

Le présent travail a pour objectif d’examiner la stratégie de  la communication orale et sa fréquence d’utilisation par 107 étudiants inscrits en deuxième année, langue et littérature anglaises à l’Université AlBachir AlIbrahimi, province de Bordj Bou Arreridj. Il a été demandé aux participants de remplir la première partie du questionnaire seulement pour collecter les données quantitatives. Les résultats montrent que les étudiants ont utilisé des stratégies de réalisation telles basées sur la précision, des stratégies sociales affectives et des stratégies axées sur la fluidité afin de surmonter les difficultés qu’ils rencontraient lorsqu’ils exécutaient des tâches d’expression.

السيرة الشخصية للمؤلف

Fatima Douadi

University of Bordj Boareridj

التنزيلات

منشور

2019-06-25

كيفية الاقتباس

Douadi, F. (2019). Communication Strategies among EFL Learners: Frequency of Use and Type of Strategies: Date of reception: 21/11/2018 Date of acceptance: 13/06/2019. مجلة الآداب و العلوم الإجتماعية, 16(02), 186–196. استرجع في من https://revues.univ-setif2.dz/index.php/jlss/article/view/408

إصدار

القسم

Articles

المؤلفات المشابهة

<< < 1 2 3 4 5 6 7 8 > >> 

يمكنك أيضاً إبدأ بحثاً متقدماً عن المشابهات لهذا المؤلَّف.