Difficulties Facing EFL Students in Narrative Paragraph Writing: The Case of First Year Students at Batna 2 University.

Date de réception : 2019-01-15 Date d’acceptation : 2020-09-09

المؤلفون

  • Wafia Helala
  • Hachemi Aboubou

الكلمات المفتاحية:

English

Difficulties، EFL students، narrative، paragraph، writing

العربية

فقرة سردية، كتابة، طلبة الإنجليزية، الصعوبات

Français

Difficultés، apprenants، l’écrit، paragraphe، narratif

الملخص

English

Algerian EFL Students find many challenges in writing a well-organized and meaningful paragraph. The study aims at identifying the common problems and difficulties that first year students face in writing a narrative paragraph. The subjects of the study are 60 students, enrolled in the department of English at Batna2 University. The method used in the study is a descriptive one, and the data gathering tools are a questionnaire distributed to 10 English language teachers and a writing assignment for students. The findings in this work showed that students struggled with many problems such in language use, vocabulary, mechanics, organization, L1 interference, and content. To address the previous problems, the study comes up with a myriad of suggestions for EFL teachers and syllabus designers to improve students’ paragraph writing.

العربية

يجدطلاب اللغة الإنجليزية في الجزائرالعديد من التحديات في كتابة فقرة سردية منظمة وذات مغزى. ويهدفهذا المقال الى تحديد المشاكل والصعوبات التي يواجهها طلبة السنة الاولى بجامعةباتنة 2في الكتابة. وقدأجريت الدراسة على 60طالبا مسجلا في قسم اللغة الإنجليزية،وكان المنهج المتبع وصفيا، أما أدوات جمع البيانات قد اعتمدنا وسليتين: استبانة موجهةلأساتذة اللغة الإنجليزية،وواجب كتابي للطلبة. أظهرت نتائج البحث أن الطلاب يعانون من مشاكل في استخدام اللغة:المفردات، قواعد الإملاء، التنظيم، المحتوى، وتدخل اللغة الأم. لذاتقترح الدراسة حلولا لأساتذة اللغة الإنجليزية وواضعيالمناهج من أجل معالجة المشاكل السابقة،وتحسين مهارات الطلاب في كتابة فقرة.

Français

Les étudiants algériens d’anglais trouvent beaucoup de défis dans la rédaction d’un paragraphe narratif bien organisé et significatif Cet article vise à identifier les problèmes et les difficultés communs auxquels les étudiants de première année de l'Université de Batna 2 sont confrontés à l’écrit.  Les sujets de l’étude sont 60 étudiants, inscrits au département d’anglais. La méthode utilisée est descriptive et les outils de collecte de données sontun questionnaire remis à 10 professeurs d’anglais et un devoir de rédaction pour les étudiants. Les résultats de ce travail ont montré que les apprenants étaient aux prises avec de nombreux problèmes tels que l’usage de languele vocabulaire, la mécaniquel’organisation. L’interférence de la L1 et le contenu. Afin de résoudre les problèmes précédents, l’étude propose des suggestions pour les enseignants et les concepteurs de programme pour améliorer l’écriture du paragraphe des étudiants

السير الشخصية للمؤلفين

Wafia Helala

University of Batna2 (Mustafa Ben Boulaid)

Hachemi Aboubou

University of Batna2 (Mustafa Ben Boulaid)

التنزيلات

منشور

2025-09-09

كيفية الاقتباس

Helala, W., & Aboubou , H. (2025). Difficulties Facing EFL Students in Narrative Paragraph Writing: The Case of First Year Students at Batna 2 University.: Date de réception : 2019-01-15 Date d’acceptation : 2020-09-09. مجلة الآداب و العلوم الإجتماعية, 17(03), 240–251. استرجع في من https://revues.univ-setif2.dz/index.php/jlss/article/view/330

إصدار

القسم

Articles

المؤلفات المشابهة

<< < 1 2 3 4 5 6 7 8 > >> 

يمكنك أيضاً إبدأ بحثاً متقدماً عن المشابهات لهذا المؤلَّف.